【The Carpenters】,對我而言是很遙遠的歌手~
但好歌不會被時間空間抹滅掉,就像『Close To You』!
輕輕的旋律、甜甜的歌詞把你的靈魂帶進戀愛天堂裡,融化在柔美的歌聲中。

我不知道該怎麼用文字來形容第一次聽到這首歌時我的感覺是多麼美好,
忍不住要閉起眼睛仔細聆聽,不自覺要搖擺身體沉醉在其中。

這首歌釋放了緊繃的情緒,瓦解了心中的壓力,
在如此緊湊的生活型態下越需要這麼輕柔的音樂潤滑,
不然日子就已經過得夠苦痛了~還需要悲情的音樂增添灰暗色彩嗎?

『Close To You』值得你花幾分鐘的時間細細享受,偶爾也輕鬆一下吧!


Close To You

Why do birds suddenly appear
Every time you are near?
Just like me, they long to be
Close to you.

Why do stars fall down from the sky
Every time you walk by?
Just like me, they long to be
Close to you.

On the day that you were born
The angels got together
And decided to create a dream come true
So they sprinkled moon dust in your hair of gold
And starlight in your eyes of blue.

That is why all the girls in town
Follow you all around.
Just like me, they long to be
Close to you.

On the day that you were born
The angels got together
And decided to create a dream come true
So they sprinkled moon dust in your hair of gold
And starlight in your eyes of blue.

That is why all the girls in town
Follow you all around.
Just like me, they long to be
Close to you.
Just like me (Just like me)
They long to be
Close to you.


◎想聽請按這裡。YouTube。

◎歌詞轉載至六一歌詞庫◎

 


 


。sorry,我懶得上傳音樂~

。我承認崇洋媚外,西洋情歌給我的感動總是多一點,
   不能說國台語歌從沒感動過我,只是少一點。
   我也承認我老派,老情歌總是我第一選擇,
   有些新歌初聽也許很好聽但卻少了耐人尋味的韻味。




 

arrow
arrow
    全站熱搜

    milla0820 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()